Solcelle anlæg

Følge el-produktionen på solcelleanlæg via internettet

Jeg har altid haft en interesse for moderne teknologier og sunde investeringer. De senere år har solceller været meget oppe at vende, men høje priser har sået tvivl om hvorvidt det kunne betale sig økonomisk. Heldigvis er priserne ved at være i et fornuftigt niveau, og da el-priserne er støt  stigende, er en investering i et solcelleanlæg være blevet en god investering.

Med udgangspunkt i disse vurderinger fik jeg taget et lån i huset til en lav rente, og ifølge min beregninger er anlægget tjent hjem om 10 år. Det solcelleanlæg jeg har valgt at investere i har en forventet levtid på 25-30 år. dvs. jeg kan spare mange penge i de kommende år med denne investering.

Mit anlæg er købt hos storm energi og jeg har valgt dem ud fra et kriterium, nemlig kvalitet. Montagen af anlægget sker uden det der sker skade på taget, og der er fokus på at panelerne bliver placeret så det ser godt ud. Storm energi benytter solar edge solcelleanlæg, og det er en teknologi der sikre den mest optimal produktion af el i hvert panel.

Forskellen på et solaredge anlæg og andre solcelleanlæg ligger i optimizerboksen, denne sikre den optimale produktion, og giver dig desuden mulighed for at overvåge produktionen af el i hvert panel via internettet.

Alt i alt er det et toptunet anlæg, og jeg har her i starten været ret optaget af at tjekke hvad anlægget producerer af el, og jeg har bestemt ikke været skuffet. Fruen var lidt betænkelig ved at investere i starten men hun er så småt ved at opdage at dette anlæg faktisk er en “pengemaskine”.